Een doordacht product ontstaat wanneer esthetiek, functionaliteit en nutsvoorziening elkaar overlappen.

Werden alle producten die WMF verkoopt door u ontworpen?
Nee. Maar ik ben wel betrokken bij het creatieve proces achter elke nieuwe collectie en de individuele stukken. Hier in Geislingen werken 38 mensen aan de vormgeving van de producten. Ook externe ontwerpbureaus inspireren de uiteindelijke look door met nieuwe ideeën af te komen. Onze interne en externe ontwerpers gaan allemaal uit van dezelfde holistische ontwerpbenadering. Niet alleen ontwerpers zijn betrokken bij het ontwikkelingsproces, maar ook ingenieurs, ontwerpers en modelbouwers. De ontwerpschetsen zouden nooit verder doorgetrokken worden noch de vorm aannemen van een collectie zonder de deskundige inbreng van een verscheidenheid aan disciplines.
WMF is een toonbeeld van klassiek Duits of Europees design, maar ons werk wordt voortdurend geïnspireerd door internationale invloeden, waaronder samenwerkingsprojecten met designbureaus in San Francisco en Shanghai.
Achim Bölstler, ontwerper
Wat is de reisrichting van het bedrijf vanuit een ontwerpperspectief?
Ik wil de functionele sensualiteit en tijdloosheid van onze producten behouden en verder ontwikkelen — en zo van onze producten heuse merkambassadeurs maken. De kwaliteit en het design moeten voldoen aan de eisen van ons premium merk. In de toekomst willen we dat onze holistische benadering van design blijft verrassen en verlangen blijft opwekken. Dit geldt ook voor ons HELLO FUNctionals-assortiment. Het was de bedoeling om voedselbereidingsproducten te ontwikkelen die ingenieuze kenmerken, een fris design en een duidelijke functie combineren.